A reflection of our thoughts
Communiceren vanuit de ziel van je merk: de meerwaarde van een brand strategy of merkstrategie
Een sterke merkstrategie onderscheidt jouw merk van anderen. Dankzij een brand strategy weet jij precies wat jouw boodschap is, hoe je die overbrengt en naar wie.
Social media uitdagingen voor fashion retailers
“Social media kunnen zeer effectief zijn voor fashion retailers, maar om er een succes van te maken moet je vandaag een grotere inspanning leveren. Puur de aangeleverde beelden van jouw merken delen is niet meer voldoende,” vertelt founder en communicatiestrateeg Katrien Meermans. “Wij zeggen altijd: think before you move. Zo voorkom je dat je verdrinkt in de social media poel én boek je betere resultaten.”
Copywriter gezocht voor je teksten? Start met een heldere briefing.
Uit een glasheldere briefing ontkiemt een goede tekst én een vlotte samenwerking met je tekstschrijver. Versterk de teksten van je merk met onze checklist voor een duidelijke briefing.
Wat doet een tekstbureau? Hoe professionele copywriting bijdraagt aan je merkbeleving.
Een door de wol geverfde copywriter vertaalt jouw boodschap met de juiste nuance en verrijkt je merkbeleving. Ontdek hoe wij dit als tekstbureau waarmaken.
Wanneer de verandering vertraagt: investeren we liever in AI omdat het sexyer is dan innovatieve materialen?
Het Amerikaanse Mylo™, dat vegan mushroom leather ontwikkelt, drukt op pauze wegens gebrek aan financiering. Investeren we liever in AI omdat het sexyer is dan innovatieve materialen?
The best kept secret: hoe de brand strategy van KOVE hen zelfvertrouwen geeft als merk
Birds of a feather flock together. Zo voelde het meteen toen we voor het eerst met KOVE in contact kwamen. Het klikte met Veerle en Koenraad én we hadden meteen goesting om met hen te praten over hun merk.
De tone of voice van CIL-LOU: het puzzelstuk dat het plaatje compleet maakt
Letterlijk vertaald is de tone of voice de stem van je merk. En die verbale identiteit is nét zo belangrijk als de visuele identiteit. Dat heeft ook kids hair & care brand CIL-LOU al mogen ondervinden nadat het in het najaar van 2021 lanceerde.
Waarom je werk als designer vlotter én creatiever verloopt bij klanten met een solide merkstrategie
Een klein maar belangrijk onderdeel van branding is weten wat jouw doelgroep frustreert. En er je missie van maken om dit op te lossen. Maar frustraties herkennen is niet zo gemakkelijk als het misschien lijkt.
Frustraties zijn goed (als je ze leert herkennen)
Een klein maar belangrijk onderdeel van branding is weten wat jouw doelgroep frustreert. En er je missie van maken om dit op te lossen. Maar frustraties herkennen is niet zo gemakkelijk als het misschien lijkt.
Mijn liefde voor het naamkaartje
Dat naamkaartjes op een dag een plek zullen krijgen in musea en je aan je kleinkinderen het idee erachter uitlegt, is niet ondenkbaar. “Ja echt, zo wisselden wij vroeger onze contactgegevens uit. Een ware traditie!”
De social media manager: een multimaster, maar geen manusje-van-alles
Strategie, copywriting, graphic design, community management en analyse. Een social media manager doet veel meer dan een mooie foto zoeken en die op Instagram droppen. Maar is niet jouw manusje-van-alles.
Brands are bought on emotion
Branding vertelt een verhaal en is alles wat voor marketing komt. Idealiter bepaal je eerst je brand strategy vóór je start met marketing om dat verhaal en je diensten of services te promoten.
Is er een verschil tussen influencers en brand ambassadors?
Wanneer het gaat over influencer marketing worden de termen influencer en brand ambassador soms door elkaar gebruikt. Maar betekenen deze termen wel hetzelfde? En zo niet, wat is het verschil?
Over-inboxing, of hoe we verzuipen in bereikbaarheid
Leuk, om via verschillende kanalen in contact te kunnen blijven, maar het kan ook verstikkend voelen om die meer dan twintig inboxes te moeten onderhouden. Want heerlijk onbereikbaar ben je nu nooit meer.
Pinterest voor je bedrijf: waarom en hoe?
Pinterest is niet alleen een plek om moodboards te maken voor je trouwfeest, dinner party of kinderkamer. Pinterest is ook een uitgebreide zoekmachine én het ideale platform om je vindbaarheid, zichtbaarheid en traffic naar je website te verhogen.
Name branding: what’s in a name?
De grootste fout die meer dan eens wordt gemaakt, is je merk een naam geven voordat je een strategie hebt bepaald. A goal without a plan is just a dream, en een naam without a plan is foute boel. Belangrijk bijvoorbeeld is om te bepalen naar wie je product of dienst gericht is en op welke markt jij je richt.
Annelies Timmermans drukt op pauze
Na tien succesvolle jaren zette Annelies Timmermans haar eigen gelijknamige label - al dan niet tijdelijk - stop. Een portret van Annelies en de maanden tussen het jubileumfeest (oktober 2017) en het einde van een hoofdstuk (juli 2018).