Trend research voor merken en journalisten

Een betekenisvol merk anticipeert op de tijdgeest en wat mensen drijft. Door trendonderzoek blijft je merk relevant en neem je een waardevolle voorsprong.

Trendonderzoeker Katrien Meermans deelt haar inzichten met jou als merk, journalist of redactie. Van vaste sparringsessies tot inzichten voor een specifiek artikel tot diepgravende whitepapers.

Dit advies komt in aanmerking voor de KMO-portefeuille.

Doet jouw merk niet mee aan trends of ben je er niet zo mee bezig? Toch is het relevant om trend research op de agenda te zetten. Want anticiperen op wat komt heeft helemaal niets te maken met trendy zijn.

Trends verbergen zich vaak in subtiliteiten, als nauwelijks merkbare verschuivingen die overal om ons heen plaatsvinden. Als een zeebeving trillen ze ongezien in de diepere lagen van de maatschappij, om uiteindelijk het hele fundament te doen schudden.

Je visie linken aan de noden van mensen, noden die blijvend evolueren, is dan ook cruciaal. Vanuit trendanalyses distilleren we inspiratie en ideeën die inhaken op onze huidige cultuur en maatschappij. Zodat je als merk vandaag en morgen relevant bent en blijft.

CONSULTANCY VOOR MERKEN

Van trend tot innovatie

  • • Je wilt inzicht krijgen in de tijdgeest om je communicatie, producten en diensten aan af te toetsen.
    • Je wilt je blik op de toekomst verruimen en nieuwe wegen verkennen.

  • • Als trend researcher legt Katrien verbanden en creëert ze vernieuwende perspectieven die jouw merkstrategie scherpstellen.
    • Ze deelt haar inzichten via driemaandelijkse of halfjaarlijkse sparringsessies.

  • • Je leert bij en wordt geprikkeld door inzichten zowel uit je eigen sector als in een breder kader.
    • Je vindt inspiratie om mogelijkheden te verkennen en met creatieve oplossingen aan de slag te gaan. Kortom: om van trend tot innovatie te komen.
    • Je vergaart kennis die helpt bij het nemen van geïnformeerde beslissingen, het creëeren van relevante merkverhalen en het ontwikkelen van effectieve strategieën.

INSIGHTS VOOR JOURNALISTEN

Unieke invalshoeken

  • • Je mist vaak tijd om onderzoek te doen naar opkomende trends en ontwikkelingen.
    • Je vindt het soms moeilijk om diepgaand inzicht te krijgen in complexe trends en hun impact.
    • Je bent op zoek naar unieke en relevante invalshoeken die je lezers aanspreken.

  • Expert insights
    Werk je aan een artikel of dossier en ben je op zoek naar extra inzichten? Katrien gaat met je in dialoog en inspireert je met ideeën en voorbeelden die relevant zijn.

    Driemaandelijkse of halfjaarlijkse sparringsessies
    Als vaste sparringpartner van je redactie legt Katrien verbanden en creëert ze vernieuwende perspectieven voor zowel on trend als diepgravende editorial topics, met een onderscheid tussen online en je wekelijkse of maandelijkse uitgave.

  • • Een sparringpartner die je inspireert om out of the box te denken.
    • Originele en vernieuwende invalshoeken zonder uren doelloos te moeten googelen.
    • Diepgaand inzicht in maatschappelijke en culturele ontwikkelingen waardoor je de context nog beter begrijpt. En je jouw artikels extra kunt verrijken.
    • Door tijdig opkomende thema's te identificeren en trends te begrijpen, geef je jezelf een competitief voordeel. Je kan unieke en relevante verhalen publiceren die je onderscheiden van andere media.

ON DEMAND WHITEPAPERS

Onderzoek op maat

  • • Je bent op zoek naar nieuwe perspectieven en motivatie om je merk naar een hoger niveau te tillen met frisse oplossingen.
    • Je wilt inzicht krijgen in de tijdgeest om je communicatie, producten en diensten aan af te toetsen.
    • Je wilt je blik op de toekomst verruimen en nieuwe wegen verkennen.
    • Je wilt je merk op de kaart zetten als thought leader.

  • • In een whitepaper zoomen Katrien en haar researchteam in op de belangrijkste bevindingen, geïllustreerd met inspirerende voorbeelden.
    • Je krijgt inzicht in opkomende verschuivingen, innovaties en patronen die relevant zijn voor jouw business.

  • • Je vindt inspiratie om mogelijkheden te verkennen en met creatieve oplossingen aan de slag te gaan. Kortom: om van trend tot innovatie te komen.
    • Je vergaart kennis die helpt bij het nemen van geïnformeerde beslissingen, het creëeren van relevante merkverhalen en het ontwikkelen van effectieve strategieën.
    • Je hebt een onderbouwd rapport dat bijdraagt aan jouw merkperceptie en je merk mee op de kaart zet als expert en thought leader.

Wil je jouw merk innoveren vanuit maatschappelijke trends en meer verbinding vinden met je doelgroep?

Of ben als journalist op zoek naar originele en vernieuwende invalshoeken?

Boek een verkennend gesprek met trendonderzoeker Katrien Meermans. In dit gratis gesprek bespreekt ze met jou je uitdagingen en hoe zij hierbij kan helpen vanuit haar kennis en onuitputtelijke onderzoeksdrang.

Plan een gesprek met trendonderzoeker Katrien Meermans of vraag meer info