Merkverhaal

Een goed uitgewerkt merkverhaal zorgt voor helderheid en consistentie. Voor authenticiteit, herkenbaarheid en betrokkenheid.

Je merkverhaal gaat niet puur om jou en wat jij doet, maar om je meerwaarde en relevantie in een bredere context. Wij graven diep naar waar je voor staat en schrijven jouw storytelling helder uit.

Een duidelijk merkverhaal helpt bij het maken van strategische keuzes en afwegingen. Het zorgt voor interne samenhang en verandering en dat mensen voluit met je merk kunnen verbinden.

  • • Je purpose of bestaansrede
    • De ware waarden van je merk
    • Een heldere visie
    • Een doordachte missie
    • De persoonlijkheid van je merk

    + Tone of voice

  • • Je team vertelt niet hetzelfde verhaal
    • Je merkperceptie klopt niet
    • Je mist geloofwaardigheid
    • Je communicatie is niet consistent
    • Je doelgroep toont geen interactie
    • Je weet niet waar te beginnen
    • Je zoekt een stevige basis voor al je toekomstige communicatie

  • • Nieuwe klanten die zich verbonden voelen met je merkpersoonlijkheid
    • Hogere klantenloyaliteit door de meerwaarde en relevantie die je brengt
    Een positieve merkperceptie die aansluit bij je visie
    Consistente communicatie dankzij je merkverhaal als rode draad
    • Meer betrokkenheid binnen je team

Praktisch

De workshop wordt geleid door ervaren communicatiestrategen Tom Boute en Katrien Meermans, en in samenwerking met het Stille Bliksem team uitgevoerd.

Dit advies komt in aanmerking voor de KMO-portefeuille.

  • In een diepgravende sessie van drie uur stellen we je purpose, waarden, visie, missie en merkpersoonlijkheid scherp.

  • Je hoef je helemaal niet voor te bereiden. Onze brand strategists zijn doorgewinterde communicatie-experts en stellen alle nodige vragen vanuit meer dan 20 jaar ervaring.

Het resultaat

  • Trek nieuwe klanten aan die zich verbonden voelen met je merkpersoonlijkheid

  • Hogere klantenloyaliteit door de meerwaarde en relevantie die je brengt

  • Een positieve merkperceptie die aansluit bij je visie

  • Consistente communicatie dankzij je merkverhaal als rode draad

  • Een team dat (nog) meer betrokken is

  • Een stevige basis voor al je toekomstige communicatie

  • • Je storytelling en elevator pitch
    • Je waarden vertaald naar een manifest
    • De persoonlijkheid van je merk
    • Een moodboard

  • Een unieke schrijfstijl die rijmt met je persoonlijkheid. Dankzij een uitgeschreven gids, concrete voorbeelden en technieken leren jij en je team schrijven vanuit de specifieke stem van je merk.

Wil je de kern van je merk vastleggen en een eenduidig verhaal communiceren naar je doelgroep?

Boek een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute. In dit gratis gesprek van 30 minuten bespreken we je communicatieuitdagingen, hoe we die samen kunnen oplossen en krijg je meer uitleg over het merkverhaaltraject. 

Plan een gratis speed strategy sessie met merkstrateeg Tom Boute of vraag meer info