A reflection of our thoughts
En bij het ochtendgloren was ik allang verloren
Elke drie maanden blikt founder Katrien Meermans terug en bundelt ze haar gedachten. Deze keer was april er sneller dan gepland. Katrien was in de ban van een boek en de dingen die het haar deed uitzoeken. Dat vroeg veel van haar aandacht en tijd; zorgde voor nieuwe inzichten en gemengde gevoelens. Maar er was ook lichtheid, blijdschap en inspiratie. Een greep uit haar gedachten.
Het gecureerde zelfbeeld: hoe sociale media onze identiteit vormt
Sociale media beloofden ons verbinding, maar voeden vandaag vooral onze obsessie met status. We gaan continu de concurrentie aan met anderen, conformeren aan het algoritme om 'gezien' te worden en verliezen de controle over onze eigen individualiteit.
De digitale spiegel: hoe tieners steeds meer streven naar perfectie door sociale media
Hoewel het belangrijk is dat we kinderen leren om voor zichzelf te zorgen en om gezonde gewoontes aan te leren, kan je je de vraag stellen hoe gezond de beauty-obsessie bij een deel van generatie Gen Z én zelfs Gen Alpha is.
Oog op de toekomst: waarom trend research belangrijk is om een sterk merk te bouwen
Trends zijn maatschappelijke evoluties die op lange termijn een belangrijke invloed hebben. Dankzij trend research krijg je als merk inzichten die je toekomstgericht, relevant, wendbaar en innovatief maken.
Een PR-campagne lanceren: zeven vragen voor je start
Wil je je merkbekendheid vergroten via de pers? Vanuit onze ervaring en kennis als PR-bureau stellen we zeven cruciale vragen voor je start met PR.
Trend forecasting: waar vind je relevante trends voor jouw merk?
Zie je concurrenten ijlings met innovaties naar buiten komen die wonderlijk aansluiten bij wat leeft in de maatschappij? Vraag je je af hoe zij zo’n sterk afgestemde antenne hebben? Alles begint bij trendonderzoek en trend forecasting.
Ge zet da helemaal naar uw goesting op het moment hè.
Elke drie maanden blikt founder Katrien Meermans terug en bundelt ze haar gedachten. Nieuwe inzichten, inspirerende momenten, gemengde gevoelens en kleine voetnoten die een schijnbaar onsamenhangend geheel vormen - want staat niet alles in verbinding met elkaar?
Innoveren en groeien als merk? Een trendwatcher verruimt je blik op de toekomst.
Focus jij enkel op wat er van dag tot dag op jouw merk afkomt? Zo blijf je in het verleden kijken en zet je een rem op groei en innovatie. Tijd om samen te werken met een trendwatcher.
Een sterke branding voor delicatessenzaak Cammalleri: Stille Bliksem en De Barbaren bundelen expertise
Stille Bliksem werkte samen met De Barbaren om de branding van Italiaanse delicatessenzaak Cammalleri van a tot z te ontplooien. Een bundeling van krachten die voor beide partijen bewijst dat één plus één drie is.
Het verschil tussen hypes, rages, mode en trends: van snelle golven tot gestage stromen
Als merk wil je innovatief zijn. Dankzij trend research kan je anticiperen op wat komt en een voorsprong nemen. Weet echter dat trends geen synoniem zijn voor hypes, rages en mode.
Samenwerken met een PR-agency: een synergetisch samenspel voor een sterkere merkbekendheid
Wat doet een PR-agency allemaal? Van public relations tot persberichten schrijven en influencer marketing. Ontdek hoe wij als PR-agency te werk gaan om jouw merkbekendheid te verhogen.
Hoe een trend researcher te werk gaat van data tot vernieuwend perspectief
Een gespecialiseerde onderzoeker graaft naar maatschappelijke tendensen en vertaalt die naar inzichten en inspiratie voor je merk. Maar hoe gaat zo’n trendwatcher eigenlijk te werk?
De inzichten op Fashion Talks maakten duidelijk: om door een uitdagend 2024 te navigeren, moet je brand strategy op punt staan
Heb je een idee voor een tekst of publicatie, maar lukt het je niet om die zelf te schrijven? Een ghostwriter - ook schaduwauteur of spookschrijver - helpt je om die schaakmat te overwinnen.
Een persbericht schrijven met impact: de sleutelcomponenten
Ga je zelf een persbericht schrijven of laat je het over aan een communicatiebureau? Verdiep je in ieder geval eerst in de sleutelcomponenten van een persbericht met impact.
Ghostwriting: het mysterie voorbij
Heb je een idee voor een tekst of publicatie, maar lukt het je niet om die zelf te schrijven? Een ghostwriter - ook schaduwauteur of spookschrijver - helpt je om die schaakmat te overwinnen.
Wat zijn consumententrends en waarom zijn ze belangrijk voor je merkstrategie?
Trend research is een virtuoze spiegel om jouw merk aan af te toetsen. Door je te verdiepen in consumententrends krijg je inzicht in de huidige en toekomstige noden, verwachtingen en waarden van verschillende groepen mensen.
Influencer marketing: 4 hoekstenen voor een authentieke samenwerking
Een roemrijke influencer marketing campagne heeft meer voeten in de aarde dan iemand vinden met veel volgers. In deze blog werpen we het licht op vier essentiële hoekstenen voor een authentieke samenwerking.
Je brand book: de strategische leidraad voor alles wat je als merk doet
Een brand book is als het DNA van je merk. Het bevat de strategische code die je identiteit bepaalt. De persoonlijkheid, uitstraling en het gedrag van je merk.
Van push naar pull: meer persaandacht met inbound PR
Je wil dat journalisten je opmerken en opnemen in hun artikels. Maar hoe zorg je dat jouw content gevonden wordt? Inbound PR is een strategie waarbij je je eigen kanalen versterkt met interessante content.
Je merkbekendheid vergroten: beklim het podium als merk
Je merkbekendheid vergroten gaat verder dan een aantrekkelijk aanbod uitwerken. Om als merk te gedijen in de markt, moet je weten welke plaats je daar wil innemen, wat je gaat vertellen en hoe.