A reflection of our thoughts
PR versus marketing: waar richt je best je pijlen op als merk?
PR en marketing beïnvloeden elkaar en kunnen dezelfde doelstellingen voor ogen hebben. Maar toch zijn het twee verschillende rozen waar je jouw pijlen naar schiet.
Badkamerloze dagen en hun impact op mijn zelfbeeld
De badkamer, een plek die ik vroeger als vanzelfsprekend beschouwde. Maar zoals dat met de meeste dingen in het leven gaat, besef je pas wat je hebt als het er niet meer is. Het gebrek aan comfort en privacy, en dat vijf maanden lang, eiste zijn tol op mijn mentale gezondheid, mijn gevoel van eigenwaarde én mijn sociale interacties. Het deed me nadenken over de evolutie van wellness, en leidde tot inzichten die ik hier bundel met mijn eigen ervaring.
Public relations voor je merk: van persbericht tot PR-pitch en sterke ambassadeurs
PR staat voor public relations en helpt merken om hun bekendheid te vergroten, nieuws te verspreiden en een positieve merkervaring aan te vuren.
Beter scoren in Google met SEO-teksten: geschreven voor mensen, geoptimaliseerd voor zoekmachines
Verschijnt jouw bedrijf niet in de eerste zoekresultaten wanneer je jouw product of dienst googlet? Dan bieden SEO-teksten een kwalitatieve uitkomst.
Rebranding of niet: hoe weet je of het tijd is om een nieuw pad te bewandelen?
Voel je de nood om een nieuwe weg in te slaan met je merk? Een rebranding kan vernieuwing brengen, maar laat het geen impulsieve beslissing zijn.
Tone-of-voice: waarom een consistente schrijfstijl cruciaal is voor je merk
Je tone-of-voice, of hoe je klinkt als merk, is een kostbaar instrument om je authenticiteit, geloofwaardigheid en slagkracht te verruimen.
Een pakkend merkverhaal schrijven: van visie naar storytelling
Je merkverhaal dient als aanknopingspunt voor alles wat je merk naar buiten brengt. Maar voor je een merkverhaal kan schrijven, moet je eerst je merkstrategie en visie bestemmen
Een nieuw merk lanceren: 4 pijlers om doelbewust te starten
Ga je een nieuw merk lanceren? In alle spanning vergeten velen om de essentie uit te puren. Bouw vanaf dag één aan een gedegen merk en een toegewijde communicatiestrategie.
Woorden die raken: de impact van copywriting op je merkbeleving
Niet alleen wat je schrijft, maar ook hoe je het schrijft heeft weerslag op je lezers en hun beleving. Laat je teksten schrijven door een doorgewinterd tekstbureau en verhoog de impact van je copywriting.
Chatbots als schrijfcompagnon: zo schrijf je in tweespan met ChatGPT, Bing Chat en andere generatieve AI
ChatGPT, Bing Chat en Google Bard zijn vele vaardigheden meester, waaronder teksten schrijven. Maar is je teksten laten schrijven door ChatGPT wel een goed idee? Hoe pak je dat juist aan? En kan je generatieve AI inzetten in plaats van een copywriter?
Ja … dan denk je dat het op is
Elke drie maanden blikt founder Katrien Meermans terug en bundelt ze haar gedachten. Nieuwe inzichten, inspirerende momenten, gemengde gevoelens en kleine voetnoten die een schijnbaar onsamenhangend geheel vormen - want staat niet alles in verbinding met elkaar?
Branding versus design: wat is het verschil en waar kruisen ze elkaar?
Een herkenbaar design is belangrijk om je merk te onderscheiden. Maar je visuele identiteit of huisstijl is slechts een onderdeel van je volledige branding.
Samenwerken met een copywriter? Zo gaat een professionele tekstschrijver te werk.
Een copywriter schrijft alles waar tekst bij komt kijken en tilt jouw merkteksten naar een nieuw kaliber, dankzij kennis van zaken en strategisch inzicht.
Wat doet een brandingbedrijf? Van merkverhaal tot doelgerichte communicatie.
Een professioneel brandingbedrijf is een ervaren partner die de ziel van jouw merk ontvouwt en doorkneed merkadvies geeft. Die definieert wie jouw merk is en hoe je dat helder communiceert.
Communiceren vanuit de ziel van je merk: de meerwaarde van een brand strategy of merkstrategie
Een sterke merkstrategie onderscheidt jouw merk van anderen. Dankzij een brand strategy weet jij precies wat jouw boodschap is, hoe je die overbrengt en naar wie.
Social media uitdagingen voor fashion retailers
“Social media kunnen zeer effectief zijn voor fashion retailers, maar om er een succes van te maken moet je vandaag een grotere inspanning leveren. Puur de aangeleverde beelden van jouw merken delen is niet meer voldoende,” vertelt founder en communicatiestrateeg Katrien Meermans. “Wij zeggen altijd: think before you move. Zo voorkom je dat je verdrinkt in de social media poel én boek je betere resultaten.”
Copywriter gezocht voor je teksten? Start met een heldere briefing.
Uit een glasheldere briefing ontkiemt een goede tekst én een vlotte samenwerking met je tekstschrijver. Versterk de teksten van je merk met onze checklist voor een duidelijke briefing.
Wat doet een tekstbureau? Hoe professionele copywriting bijdraagt aan je merkbeleving.
Een door de wol geverfde copywriter vertaalt jouw boodschap met de juiste nuance en verrijkt je merkbeleving. Ontdek hoe wij dit als tekstbureau waarmaken.
Wanneer de verandering vertraagt: investeren we liever in AI omdat het sexyer is dan innovatieve materialen?
Het Amerikaanse Mylo™, dat vegan mushroom leather ontwikkelt, drukt op pauze wegens gebrek aan financiering. Investeren we liever in AI omdat het sexyer is dan innovatieve materialen?
Toen het niet meer moest, kwam alles goed.
Een sterke merkstrategie onderscheidt jouw merk van anderen. Dankzij een brand strategy weet jij precies wat jouw boodschap is, hoe je die overbrengt en naar wie.