Ginderella. De smaak van de wilde natuur.

Ginderella. De smaak van de wilde natuur.

Social Media Management

Het Gentse Heynsquared is opgericht door de broers Geert en Jan Heyneman en heeft als missie de wilde stadsnatuur te verwerken in een smaakvolle variatie aan dranken. Als eerste is er de – reeds erg gesmaakte – gin Ginderella. Als botanist en Gents stadsecoloog beschikt Geert over een indrukwekkende kennis over planten en eetbare kruiden. Hij houdt zich dan ook voornamelijk bezig met het onderzoek en de creatie. Jan neemt met zijn jarenlange bedrijfservaring, het commerciële luik voor zich. De broers vullen elkaar perfect aan en vormen een hecht team.

Binnen onze samenwerking sta ik Heynsquared bij in hun communicatie op Facebook & Instagram.

Copywriting

Een fragment uit het persbericht “Heynsquared start eigen stokerij in Gent”:


De stokerij in Gent
Van pluk tot botteling, vandaag heeft Heynsquared 100% controle over de productie. Binnen De Hopduvel op Coupure Links in hartje Gent, distilleren en stoken de broers nu zelf. De eigen locatie maakt Heynsquared onafhankelijk van derden zodat zij sneller kunnen inspelen op vraag en aanbod, maar ook meer kunnen experimenteren met nieuwe smaken en aroma’s.

Private Label
Samen met de klant trekt Heynsquared de lokale natuur in en gaan zij op zoek naar de juiste smaken en aroma’s. De broers werkten onder andere samen met Peter De Clerq, Wereldkampioen Barbecue 2003. Om de 25ste verjaardag van zijn restaurant te vieren, ontwikkelde Heynsquared een gin met uitsluitend wilde kruiden, bessen en paddenstoelen uit de directe omgeving. In 2016 behaalde de Elckerlijk gin een bronzen medaille in de San Francisco World Spirits Competition.

In 2015 creëerde Heynsquared ook een limited edition gin voor TRAVAK, een initiatief van de stad Gent. Het project ondersteunde lokale handelszaken die door openbare werken geteisterd werden, en had als doel om in de eindejaarsperiode meer klanten en passanten doorheen de werken te loodsen. De gin was enkel te koop bij handelaars in de probleemzone en vormde het ideale kerstgeschenk.

Handmade in Belgium
Ginderella kreeg het authenticiteitslabel Handmade In Belgium (HIB) dat garantie biedt op de authenticiteit van het maakproces en dus ook op de kwaliteit van het ambachtelijke product. Beide broers zijn trots op de erkenning als artisanale onderneming en zetten zich hier elke dag blijvend voor in.

In samenwerking met Canada


Fotografie: © Heynsquared

Illustration by: stillebliksem

Category:

Copywriting, Social Media